ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهارانه‌ای برای شهر

  • کد خبر: ۲۱۷۹۹۸
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
بهارانه‌ای برای شهر
بهار در مشهدالرضا (ع) جلوه گاه تلاش مدیران شهر و اهالی فرهنگ و هنر و فرصتی است تا عظمت آفرینش خداوند را در زیباترین شکل خود نمایان کند. امسال نیز در تداوم سنتی دیرینه، شهر آماده میزبانی از سیل مشتاقان و دلدادگان حضرت است.

مشهدالرضا (ع) برای ما ایرانی ها، همچنان که قبله گاه معنویت و برکت و کرامت است، آمیخته با خاطراتی از تلاش خدمتگزاران شهر، در فراهم کردن فضایی دلنشین و در شأن امام مهربانی‌ها و زائران و مجاورانش است.

بی شک شهری که عصاره شکل گیری آن برمبنای وجود مقدس امام رئوف، علی بن موسی الرضا (ع) شکل گرفته، باید در هرکجایش لطافت و مهربانی جلوه گر باشد تا شهر به مثابه حیاط منزلش، در شأن میهمانانش پیرایش شود.

آنچه از تلاش هنرمندان و صاحبان ذوق و قریحه در این سال‌ها به ثمر نشسته، تصویری مطلوب از سیما و منظر مشهدالرضا (ع) است. ازجمله ویژگی‌های برنامه استقبال از بهار، ایجاد اتصال بدنه مردم و جامعه هنرمندان به خدمات عمومی است؛ خوشبختانه در جشنواره استقبال از بهار ۱۴۰۳ مشارکت خوب هنرمندان را داشته ایم و اتفاقات ویژه‌ای برای نخستین بار اجرایی و پیش بینی شده است.

بهار در مشهدالرضا (ع) جلوه گاه تلاش مدیران شهر و اهالی فرهنگ و هنر و فرصتی است تا عظمت آفرینش خداوند را در زیباترین شکل خود نمایان کند. امسال نیز در تداوم سنتی دیرینه، شهر آماده میزبانی از سیل مشتاقان و دلدادگان حضرت است.

در بخش المان‌های آذین بندی به سمت ساخت المان‌های کوچک‌تر رفتیم و ازسوی دیگر، تعداد آثار را افزایش دادیم تا عدالت توزیعی بیشتری داشته باشیم. جداره‌های اتوبوس، پل ها، نقاط پرتردد شهری و... همگی در نوروز مدنظر و موردتوجه بوده تا حال و هوای عید در سراسر شهر ملموس باشد.

با توجه به اینکه حضور مردم در ساعات بعد از افطار، در سطح شهر پررنگ‌تر می‌شود، جشنواره نور بی نظیری را در محدوده بوستان کوهسنگی در نظر گرفته ایم؛ جشنواره نوری شامل المان‌های نور، همراه با رویداد‌های فرهنگی از جمله پخش داستان‌هایی در حوزه نمایش و تئاتر با جلوه‌های ویژه و خلاقانه. علاوه بر همت وافر همه همکاران در زیباسازی شهری مشهد، هنرمندان نیز با تولید بیش از ۳۵۰ اثر هنری و ۶ هزار متر نقاشی دیواری فاخر در خلق آثار هنری مناسب با حال وهوای ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، مشارکت گسترده‌ای در این رویداد مهم داشتند.

از استقبال از مبادی ورودی تا تکریم در بوستان‌ها و تفرجگاه ها، برنامه‌های گسترده فرهنگی و هنری خواهیم داشت. ردپای بهار طبیعت توأمان با بهار جان‌ها ماه مبارک رمضان، در جای جای شهر دیده می‌شود و القاب متبرک اسماءا... در شیوه‌های هنرمندانه، جلوه‌ای معنوی به شهر بخشیده است.

فرصت بهرمندی خانواده‌ها و زائران در ایام بعد از افطار با برگزاری رویداد‌های بزرگ مهیا و تلاش شده است بهار امسال، بهاری باشد که در یاد‌ها ماندگار شود. معتقدیم هرآنچه در توان و اندیشه ما برای تجلی بهار طبیعت در مشهدالرضا (ع) شکل می‌گیرد، تلاشی برای خدمت خالصانه به میهمانان و مجاوران امام رضا (ع) و فراهم کردن خاطرات به یادماندنی از زیارت و اقامت برای زائران و لذت موهبت مجاورت با خورشید هشتم برای شهروندان است.

همچنین گروه‌های نمایشی و سرود محلات و مناطق در کنار هنرمندان حرفه‌ای این دو بخش، با محوریت هنر‌های مردمی به ارائه توانمندی‌های خود در سطح مناطق شهری خواهند پرداخت. امسال همچنین سطح گسترده‌ای از فضاآرایی‌های شهری، شهر را برای پیشواز از ماه مبارک رمضان و نوروز مهیا خواهند کرد. همچنین رویداد‌های مختلف فرهنگی و گردشگری هم زمان با ماه مبارک و بهار طبیعت در بوستان‌ها و مکان‌های عمومی در نظر گرفته شده است که می‌تواند فرصت مناسبی برای بهره مندی خانواده‌ها و زائران مهیا کند.

امیدواریم اقدامات در نظر گرفته شده بتواند بهاری به یاد ماندنی برای همه مجاوران و زائران فراهم کند. امید است امسال که بهار طبیعت مقارن با بهار رمضان شده است، عطر شکوفه‌های معنویت در فضای دلنشین و زیبای شهر بپیچد و برکات آن در سال پیش رو همراه با رحمت و سلامت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->